A futómű beállítás mikor időszerű?

Ne várjon, ha úgy érzi elhúz az autója, furcsán odébb ugrik egy-egy gödörnél vagy, nem tér vissza a kormány kanyarodás után. Javasoljuk, hogy 25000 kilométerenként, mindenképp ellenőriztesse a futómű beállítását.

A futómű beállítás három alappillére az összetartás, kerékdőlés és az utánfutás, ha ezek közül bármelyik is eltér a gyári futómű beállítástól, autója már nem fut olyan szépen mint régen, sőt nem is olyan biztonságos az úttartása.

A futómű beállítást megelőzi a futómű szerkezeti átvizsgálása. Amennyiben egy gömbfej túlságosan lóg, a rugók elfáradtak, folynak a gátlók, akkor azok cseréje kell, hogy megelőzze a futómű beállítást. Erre azért van szükség, mivel az alkatrészek túl nagy holtjátéka révén az úton nem tartják a padon beállított értékeket.

A futómű beállítás hamar meghálálja a törődést. Autója nem fog rakoncátlankodni az úton, nem csikorognak a kerekek, nem kopik a gumiabroncs szabálytalanul.

Mindenképp biztonságosabban fut az autója futómű beállítás után, és hamar megtérül ez a kis beruházás.

A futómű beállítás kissé misztikus, ára mégsem csillagászati. Hat ezer forintért nagy biztonságot vásárol magának. Nálunk könnyen számolhat a futómű beállítás költségével, nem kell hosszasan számolni, hogy első vagy a hátsó tengelyen is kell-e a futóművet beállítani, vagy egy-egy csavar túlságosan is korrodált. Hat ezer és kész. Amennyiben alkatrészt kell cserélni, arra külön árajánlatot adnak futómű specialistáink.

Az általunk használt SICAM nyolc CCD kamerás rádiós összeköttetésű futómű beállító célműszer a ma elérhető legpontosabb és legmegbízhatóbb eszköz.